در”مجمع عمومی “اپال” چه گذشت ؟

اپال 

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد اپال 

📍اطلاعات مجمع عمومی سالیانه منتهی به اسفند 1402 شرکت اپال کانی پارس

 

با توجه به اینکه تولید گندله در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از مصرف بازار بوده است شرکت حدود 8 میلیون تن موجودی گندله داشته.

 

🔹افزایش دو برابری هزینه حقوق و دستمزد در سال 1402 به دلیل انجام طرح طبقه‌ بندی مشاغل بوده و قدری از هزینه های فنی هم در دل دستمزد مستقیم محاسبه شده.

🔹شرکت در حال حاضر استخراج سنگ ندارد و کنسانتره مورد نیاز خود را از معادن منطقه خریداری می کند.

 

🔹در رابطه با امکان تعدیل نرخ خرید سنگ از ایمیدرو در بورس کالا (فروش کگهر 2.500.000 تومان بوده ولی شرکت بین 1 تا 1.5 میلیون تومان خریده)فاکتورهای فروش سنگ آهن در بورس کالا قطعی بوده و علی‌ الحساب نیست.

🔹بالا بودن هزینه حمل صادراتی به دلیل فاصله زیاد از دریا بوده و معمولا گندله را با 10 درصد تخفیف نسبت به نرخ پلتس بفروش رساندند.

 

🔹واگذاری اپال فعلاً انجام نشده، اما در برنامه‌ های بانک است که این کار را انجام دهد. چون جزء قوانین بانک مرکزی بوده و این واگذاری وظیفه بانک است.

🔹در حال حاضر در حال مذاکره با چند شرکت جهت فروش هستند. بنظر میرسد معامله کنسرسیومی  انجام شود .البته امکان تغییر در نرخ ارزشگذاری با توجه به رشد دلار نیما از 38 هزار تومان وجود دارد .

🔹هدف شرکت این است که طرح توسعه کارخانه ۲.۴ میلیون تن کنسانتره را به مدار تولید آورد. تمام ماشین‌آلات خریداری شده و ۸۰ درصد ماشین‌آلات از اروپا در حال حمل بوده و امید است تا پایان سال این کارخانه را به بهره‌ برداری برسانیم(درصد پیشرفت فعلی 53 درصد). برای طرح خود مشکلی بابت سنگ ندارد.

🔹شرکت گندله خود را بطور معمول 15 درصد زیر قیمت بازار بفروش میرساند عمدتا با توجه به هزینه حمل. فسبزوار علاوه بر این دیسکانت با توجه به ظرفیت دپوی بالا حدود 600 هزار تن و پول نقد امکان چانه زنی بیشتری نسبت به سایر شرکت ها دارد.

🔹۴۵ تا ۵۰درصد حمل گندله شرکت به سمت سبزوار است. مابقی به فولاد مبارکه و میانه بوده که هزینه حمل با خود آن شرکت‌ ها است.

 

🔹در پایان مجمع سالانه اپال به ازاء هر سهم 160 تومان سود نقدی تقسیم شد(90 درصد).

تاثیر تقسیم سود نقدی اپال بر سود بانک و بیمه پارسیان:

بانک پارسیان با مالکیت 86 درصد: 2.48 همت(159 ریال)

بیمه پارسیان با مالکیت 14 درصد: 415 میلیارد تومان (259 ریال)

 

اپال

https://shakhesbourse.ir/?p=22135

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس