از جزئیات مجمع عمومی “درهآور ” مطلع شوید

درهآور

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد درهاور

📍 مجمع عمومی سالیانه منتهی به اسفند 1402 شرکت دارویی ره آورد تامین

 

🔹تقسیم سود: 8700 ریال معادل 70%

🔹در خصوص pvp هزار تن افزایش ظرفیت در نظر گرفته شده، ظرفیت فعلی هم 500 تن هست. پروژه افزایش ظرفیت از زمان آغاز 18 ماه زمان نیاز خواهد داشت.

 

شرکت فروش نامتعارف قبل از سال رو متوقف کرد. در عید تولید نداشت و با توجه به موجودی مناسب از موجودی فروش انجام شد. با توجه به داشتن موجودی، خطوط مربوط به pvp و pvpi و nvp به صورت کامل اورهال شد.

 

پروژه RT-Film هم به جد در حال پیگیری بوده و از اول فروردین هم به جد دنبال شده است.

 

این پروژه RT-Film آخر برج 4 امسال قطعا به بهره برداری خواهد رسید. از ابتدای سال 80% پیشرفت داشته، تمامی دستگاه ها و تجهیزات و کابل کشی و غیره به صورت کامل انجام شده و تنها بحث هوا ساز باقی مانده است.

 

🔹محصول روویمر در صنعت اسپری مو مورد استفاده قرار می گیرد. تنها شرکت تولیدکننده آن رهاورد تامین است. محصول به صورت دانش بنیان است. برنامه فروش آن 70 تن است. سعی می شود همزمان با pvp به بهره برداری برسد. حاشیه سود آن به صورت خالص 60% برآورد شده است. سرمایه موردنیاز ان هم 100 میلیارد تومان است.

 

🔹در خصوص مالیات: شرکت در سال 1401 از بخشودگی 7 واحد درصدی قانون بودجه 1401 استفاده کردیم که در قانون بودجه 1402 حذف شد و نتوانستیم از آن اضافه کنیم. همچنین، امسال نتوانستیم از تبصره 7 ماده 105 قانون مالیات های مستقیم استفاده کنیم که باعث شد نرخ موثر مالیات افزایش یابد.

 

🔹محصول pvp مشمول گرید 1 دانش بنیان شد. در سال 1402 چون nvp (که ماده اولیه pvp است) وارد شد و طبق قانون تنها درصورتی مشمول معافیت مالیاتی می شویم که ماده اولیه را تولید کنیم، لذا از معافیت دانش بنیان نتوانستیم استفاده کنیم ولی در سال 1403 در صورت استفاده از nvp تولید خود شرکت، از معافیت دانش بنیان بتوان استفاده کرد.

 

🔹ماده gbl دارای کاربرد نظامی است و چین فروش آن را محدود کرده است. این محصول 5 سال تاریخ انقضا دارد و شرکت در صدد خرید آن است که بتوان از این طریق nvp تولید کرد. شرکت برنامه دارد 800 تن gbl وارد کند که از این طریق 400 تن nvp تولید کند. نسبت تولید nvp به pvp یک به یک است.

 

🔹صادرات باتوجه به تقاضای داخلی زیاد، در سال گذشته مجوز نداشت ولی در سال جاری درصورت افزایش تولید می توان مجوز صادرات از سازمان غذا و دارو اخذ کرد. صاردات بیشتر در محصول pvpi است. نرخ صادراتی آن بین 16 تا 20 دلار است.

 

 

🔹 در رابطه با ارز: ارزی که در سال 1402 به ما تخصیص پیدا کرد 28500 بود ولی آخر سال اعلام شد ارز شما نیمایی است و از تالار 1 به تالار 2 رفتیم. به همین دلیل شرکت ملزم به پرداخت 0 میلیارد تومان از ما به التفاوت مواد اولیه ای که در گمرک بود شد. در خیلی از شرکت های دارویی دیگر هم به همین صورت بود.

 

درهآور

https://shakhesbourse.ir/?p=22139

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس