از سرمایه گذاری گلرنگ در «افود» تا سرنوشت کارخانه نوآوری آزادی

به گزارش پایگاه خبری شاخص بورس : استارتاپ های فعال در ایران هفته پر خبری را پشت سر گذاشتند.

 

 

دیجی

دیجی کالا اعلام کرد : در کمپین حراج سر ماه این فروشگاه اینترنتی کاربران می توانند با قیمت پارسال خرید کنند. این حراج از اول اردیبهشت آغاز شده و تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد و در آن کالاهای مختلف غالب(پرفروش های سال ۱۴۰۲) با تخفیف های ویژه ۵ تا ۷۵ درصد به فروش می رسند.

 

سرآوا

فرزین فردیس مدیر عامل سرآوا در مورد آینده کارخانه نوآوری آزادی برای ادامه آن بدون حضور پارک پردیس گفت که سه گزینه پیش روی کارخانه قرار دارد. به اعتقاد او یکی از راه ها این است که کارخانه به عنوان شعبه ناحیه نوآوری شریف یا یکی دیگر از دانشگاه های کشور فعالیت خود را ادامه دهد.

ابوالفضل نوروزی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی

 

ابوالفضل نوروزی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و کدپستی ملک مسدود می شود. او گفت که بعضا دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و برای قیمت سازی املاکی را که اصلا وجود خارجی ندارند در این سکوها آگهی می کنند.

شیپور

حمیدرضا پاکروان مدیر عامل شیپور در پاسخ به اظهار نظر وزارت راه و شهرسازی گفت: آماده تعامل و همکاری با ارگان های مربوطه هستیم و تنها نحوه قرارگیری و فعالیت های فنی این وب سرویس در پلتفرم فرآیند انجام آن را با تاخیر مواجه کرده است.

دیوار

 

اشکان آرمندهی مدیر عامل دیوار نیز در واکنش به اظهار نظر وزارت راه و شهرسازی گفت که دیوار از هفت ماه پیش به تعهداتش عمل کرده و هر کاربری که بخواهد آگهی ملک منتشر کند امکان استفاده از این سامانه و دریافت نشان تطبیق کد ملی با کد پستی را دارد. آرمندهی خطاب به وزارت راه و شهرسازی :گفت به جای تهدید به تعهداتتان عمل کنید.

 

تپسی

تپسی از قابلیت جدیدی در مرحله درخواست خودرو به منظور ساده سازی هر چه بیشتر سفر رونمایی کرد. براساس این به روزرسانی موقعیت مکانی کاربر با مجوزی که برای دسترسی به لوکیشن خود به اپلیکیشن می دهد به صورت خودکار توسط مکان یاب تشخیص داده می شود تا برای درخواست خودرو تنها به انتخاب مقصد سفر روی نقشه نیاز باشد.

 

 

اسنپ

اسنپ اعلام کرد : با هدف کاهش هزینه های موسسات نیکوکاری و سازمان های مردم نهاد برای این موسسات ۲۰ درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته که تا انتهای سال ۱۴۰۳ برقرار است طرح تخفیف ویژه اسنپ برای موسسات نیکوکاری از آذر ۱۴۰۰ آغاز شده است.

نماوا

 

محمد حسن شانه ساززاده نایب رییس هیات مدیره نماوا در مصاحبه با سایت دیجیاتو گفت : تولید ارزان ترین سریال، قسمتی ۳ میلیارد تومان هزینه دارد. او همچنین بیان کرد: من در چند صنعت مختلف بوده ام و به بی اخلاقی بازیگران و تهیه کنندگان هیچ جا ندیده ام؛ نه به قرارداد متعهد هستند نه به حرفشان اسمشان هنرمند و فرهیخته و فرهنگی است اما بسیار بی‌اخلاقند صحبتهای شانه ساززاده با واکنش هایی در شبکه های اجتماعی مواجه شد و روابط عمومی نماوا بیانیه ای در این خصوص منتشر و از هنرمندان عذرخواهی کرد. در بیانیه نماوا آمده است : مصاحبه اخیر نایب رییس هیات مدیره نماوا را می باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.

مایکت

 

مایکت اعلام کرد : از سال گذشته بستری را در پلتفرم خود برای پخش استریم بازی های ویدیویی با همکاری استریمرهای ایرانی فراهم کرده است. در این سال گیم استریمرهای مایکت ماهانه بیش از ۷ میلیون دقیقه بازی را به صورت استریم پخش کرده اند و بعضی از آن ها توانسته اند بیش از ۳۰ میلیون تومان در ماه درآمد کسب کنند.

آفود

 

«افود» فعالیت خود را در شهر شیراز آغاز کرد. این پلتفرم سفارش آنلاین غذا که با سرمایه گذاری گلرنگ در حال پیشروی است، از چند ماه پیش وارد شهر مشهد شد و اعلام کرد که ۲۰ درصد سهم بازار سفارش آنلاین غذا در این شهر را در اختیار گرفته است.

پرشیافاند

 

شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر «پرشیافاند» پس از ۳ سال از ترکیب سهامداری استارتاپ شگرفیست خارج شد و ۳۰ درصد سهام خود را به سرمایه گذاران جدید واگذار کرد.شگرفیست در حوزه گیم و گیمیفیکیشن فعالیت می کند و اجرای کمپین های گیمیفیکیشن را برای شرکت هایی نظیر دیجی کا کالا اسنپ و همراه اول در رزومه خود دارد.

 

 امیر سیاح رییس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد

 

امیر سیاح رییس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد اعلام کرد: اخیرا در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ تصمیم گرفته شد که فروش و توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی از یک ماه آینده عملیاتی شود. سه شنبه وزیر بهداشت درباره آزمایش طرح توزیع دارو از سوی سکوهای اینترنتی گفت که سکوها از محتوای داروها خبردار نمی شوند و دارو به صورت بسته بندی از سوی داروخانه به آن ها برای تحویل به کاربر داده می شود.

ساترا

رییس سازمان صداوسیما اعلام کرد : ساترا در حال بررسی و ارزیابی وضعیت اقتصاد حوزه نمایش خانگی است و نتایج بررسی های آن و برنامه هایش جهت اقدام لازم، ارایه خواهد شد.

 

عباس محمدیان

عباس محمدیان مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه متولی همه عرصه های تبلیغاتی کشور در حوزه های چاپی ،محیطی فضای مجازی صوتی و تصویری و VODها است.

 

بر اساس خبری که این هفته منتشر شد زیر مجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان درآمد دارند که بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان آن از فعالیت های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تامین می شود.

 

سفارت ایران در مسکو اعلام کرد که تا ۲ ماه دیگر امکان استفاده از کارت های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم می شود. محسن رحیمی سفیر ایران در روسیه ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز برای استفاده از کارتهای بانکی روسیه در ایران در حال انجام است.

https://shakhesbourse.ir/?p=21236

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس