بررسی موضوعات مهم جلسه “پترول”

پترول

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد پترول

📍 نکات مهم جلسه برگذار  شده شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

 

🔹 به گفته مدیران شرکت پتروشیمی ایلام بعد از اورهالی که انجام داده در صورت تامین خوراک در حداکثر ظرفیت خود تولید خواهد کرد و کمبود خوراکی که از پالایشگاه گاز ایلام وجود دارد  از سایر پالایشگاه ها تامین می شود و شرکت با مشکلی مواجه نخواهد بود. و پیش بینی تولید شان 94% ظرفیت در سال های 1403 و 1404 است.

 

🔹با توجه به مالکیت غیر مستقیم 34 درصدی پترول در گچساران، با راه اندازی گچساران می تواند کمبود اتیلن خود را از آن محل تامین کند.

 

🔹پتروشیمی لردگان امسال کاتالیست های خود را تعویض کرده است و به جز 2 ماه قطعی گاز در زمستان به گفته مدیران شرکت فول ظرفیت تولید خواهد کرد.

 

🔹طرح تولید PAC از اسید کلریدریک شاروم به گفته مدیران شرکت تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و شاروم تقسیم سود حداکثری 95% خواهد داشت.

 

🔹 پیش بینی مدیران از بهره برداری پتروشیمی صدف، نیمه دوم سال 1403 است. در سال حدود 300 هزار تن تایر در ایران تولید می شود و حدود 50 هزار تن طرح توسعه وجود دارد و پیش بینی کمبود SBR در سال های آینده وجود دارد. تفاوت SBR پتروشیمی صدف با تخت جمشید و بندر امام این است که SBR صدف از نظر زیست محیطی قابلیت صادرات دارد.

 

🔹 پیش بینی شرکت از بهره برداری ارغوان گستر سال 1403 است.

 

🔹به گفته مدیران شرکت، پتروآرمند لردگان از ابتدای سال 1404 شروع به تولید خواهد کرد. اختلاف این واحد با پتروشیمی ارومیه این است که برای هر تن کریستال ملامین 1.4 تن اوره نیاز است و در پتروشیمی ارومیه به دلیل فرسودگی، بالای 3.5 تن است.

 

🔹 برنامه شرکت در سال 1403 فروش دارایی ها و تبدیل پرتفوی غیر بورسی مانند پتروشیمی ایلام به بورسی است.

 

 

🔹سیاست شرکت برای تقسیم سود زیر مجموعه ها تقسیم حداکثری است و برنامه ای برای طرح توسعه جدید ندارند.

 

🔹پترول سهم شیراز را از پرتفوی خود خارج کرده است و وارد سبد آروماتیک های نوری و بوعلی) و آریا شده اند و به دنبال اصلاح ساختار پرتفوی خود هستند.

 

🔸برآورد از سود 1403 پترول، با فروش 30% پتروشیمی صدف، 5 همت است و در سال 1404 با فرض فروش 40% پتروشیمی نگین سنقر و 40% پتروآرمند لردگان و شناسایی 1.1 همت از این محل، مجموعا 3.7 همت برای 1404 پیش بینی شده است.

 

پترول

https://shakhesbourse.ir/?p=22132

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس