اخبار استارت آپ ها

استارت آپها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شاخص بورس: صبح دوشنبه این هفته خبری در رسانه های غالبا بورسی منتشر شد که سهام دیجی کالا به همراه اول فروخته شد کمی پس از این موج خبری، حمید محمدی هم موسس دیجی کالا در اکس (توییتر) سابق اعلام کرد که مذاکره با سرمایه گذاران گوناگون جریان داشته و دارد اما در خصوص همراه اول هنوز به نتیجه ای نرسیده است. مدیر عامل همراه اول نیز با انتشار نامه ای به سازمان بورس اعلام کرد که مذاکرات در جریان است اما هنوز قراردادی منعقد نشده است.
کارخانه نوآوری آزادی پارک فناوری پردیس به سوله های مستقر در کارخانه نوآوری آزادی اعلام کرده که این مجموعه به زودی از کارخانه خارج خواهد شد. با این حال پارک کماکان این خبر را رسما اعلام نکرده است.

 

دیوار

دیوار به بهانه روز جهانی هنر اعلام کرد که جستجوی مشاغل مرتبط با «هنر» بیشتر از ۴۵ درصد کل جستجوهای این حوزه را تشکیل می دهد و کاربران دیوار در سال گذشته در میان عبارات مرتبط با هنر بیش از همه در جستجوی مشاغل هنری بوده اند.

تپسی

سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به تازگی روی تپسی پیاده سازی شده است. پرداخت مستقیم بازارپی به صورت یکپارچه ارایه می شود و کاربران با یک بار فعال سازی می توانند در تمامی پذیرندگان بازارپی از آن استفاده کنند بازارپی اکنون توسط دیوار بازار و تپسی استفاده می شود.
نازنین دانشور هم موسس و مدیر عامل اسبق تخفیفان در اینستاگرام اعلام کرد که مدتی است تخفیفان با تپسی شروع به همکاری کرده است. تپسی با همکاری تخفیفان سرویس تپسی اکسپلور را راه اندازی کرده که کاربران تپسی میتوانند تخفیف های پیرامون خود را مشاهده کنند. برخی از احتمال سرمایه گذاری گلرنگ در تخفیفان دادند.

اسنپ

محمد خلج مدیر عامل اسنپ اعلام کرد : از ابتدای سال سهمیه سوخت رانندگان تاکسی های اینترنتی با وجود مصوبه حذف شده است و این عامل به همراه چالش جمع آوری کارت های سوخت تمایل به فعالیت کاربران راننده را به شدت کاهش می دهد و منجر به افزایش قیمت سفر می گردد. به گفته او این تصمیم ها علاوه بر کاربران راننده اسنپ متوجه بیش از ۷۰ میلیون کاربر مسافر این پلتفرم نیز خواهد شد.

جاجیگا

بابک ،سهرابی، بنیانگذار جاجیگا، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرد : با پیگیری تیم حقوقی «وینداد»، موفق شده اند تبلیغ روی نام برند جاجیگا در گوگل را مسدود کنند. تا پیش از این اگر فردی نام جاجیگا را در گوگل جستجو می کرد ابتدا تبلیغ پلتفرم رقیب به او نمایش داده می شد. سه شنبه مدیر یک فروشگاه پوشاک اعلام کرد : پیام رسان «ایتا» کانال این فروشگاه را به دلیل نمایش چهره مدل لباس مسدود کرده است. براساس قوانین ایتا کانال های فروشگاهی باید چهره مدل ها را به صورت برش خورده یا محو نمایش دهند. در این قوانین به جنسیت مدل اشاره ای نشده است.

سینما تیکت

سینماتیکت سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» اعلام کرد در فروردین ۱۴۰۳ به بیش از ۵ میلیون مشتری منحصر به فرد دست یافته است. این پلتفرم از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار بلیت به ارزش ۵۹ میلیارد تومان فروخته است. سینماتیکت میگوید با در اختیار داشتن نزدیک به ۹۰ درصد از سهم بازار فروش بلیت سینما، تاکنون ۲۵ میلیون خرید موفق و فروش بیش از ۶۵ میلیون قطعه بلیت را برای خود ثبت کرده است.

سرویس کهربا

مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد : مشتریان شبکه بانکی می توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه های پوز بدون استفاده از رمز پرداخت های خود را انجام دهند. به گفته محرمیان ، پروژه ی این سرویس کهربا نام دارد و هم اکنون کارت های ۵ بانک به این پروژه متصل شده است.

همراه اول

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در واکنش به خبر احتمال خرید سهام دیجی کالا از سوی همراه اول گفت: سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتورها توسعه شبکه باشد اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی ،دارند باید نخست به این بخش توسعه شبکه اختصاص دهند.

تلگرام

پاول داروف مدیر عامل تلگرام در مصاحبه ای با یک رسانه اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام رسان تا یک سال دیگر به احتمال زیاد از مرز ۱ میلیارد می گذرد.او همچنین تاکید کرده ۱۰۰ درصد سهام تلگرام متعلق به اوست و تاکنون ۱ دلار هم برای بازاریابی تلگرام هزینه نکرده است.

https://shakhesbourse.ir/?p=20747

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس