رویدادی مهم در بازار متانول

متانول

پایگاه خبری شاخص بورس :

*شرکت بحری کمیکالز دو نفتکش جدید متانول را از پرومن اجاره می کند*

*بعد از Methanex و به آب انداختن سومين كشتي با سوخت متانول*

* ايران با توليد بيش از ١٤ ميليون تن متانول و با راه اندازي پروژه هاي دنا ، سيراف ، آپادانا و … توليد نهايي بيش از ٢٠ ميليون تن. كجاي كار است ؟ ضرورت توجه به سوخت پاك *

*متانول فرصت است يا تهديد؟*

 

توسعه‌ها و پروژه‌های تجاری

18 ژانویه 2024، توسط Naida Hakirevic Prevljak

تولیدکننده متانول و مالک نفتکش سوئیسی پرومن و شرکت ملی کشتیرانی عربستان سعودی باهری توافقنامه پنج ساله برای شرکت Bahri Chemicals، بازوی بحری، برای اجاره زمانی دو کشتی متانول Stena Provident و Stena Progressive برای حمل و نقل محصولات مختلف در سراسر جهان اعلام کردند. .

این کشتی‌ها به‌طور رسمی در طی مراسمی که در نوامبر ۲۰۲۳ در کشتی‌سازی بین‌المللی گوانگژو (GSI) در چین برگزار شد، جایی که هر دو کشتی ساخته شدند، نام‌گذاری شدند.

Proman Stena Bulk آخرین تانکر MR با سوخت متانول را نام برد

این کشتی ها دو کشتی آخراز ناوگان تانکرهای شش كشتي با سوخت متانول هستند که از طریق مشارکت پرومان و استنا بالک راه اندازی شده است.

کشتی های IMOIIMeMAX تانکرهای دوگانه سوز بسیار کارآمد با پوشش Marineline هستند که می توانند برای حمل و نقل طیف گسترده ای از محموله ها، محصولات فله و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند.

از زمان تحویل Stena Pro Patria در سال 2022، اولین کشتی از ناوگان IMOIIMeMAX، کارایی عملیاتی با ارزش پایین شاخص طراحی بازده انرژی (EEDI) نشان داده شده است. فاز 3 EEDI تمام کشتی‌های ساخته شده از سال 2022 را ملزم می‌کند که تا سال 2025 حداقل 30 درصد کاهش شدت کربن (گرم دی‌اکسید کربن در هر تن مایل) را به دست آورند و Stena Pro Patria قبلاً 11 درصد کمتر از این سطح را تحویل داده است و یک سطح جدید را ایجاد می‌کند. به گفته پرومان، معیاری برای تانکرهای سوخت متانول.

https://shakhesbourse.ir/?p=17242

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس