۹۵ درصد تقسیم سود در مجمع سالیانه پتروشیمی جم

جم

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد جم

📍مجمع عادی عمومی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ شرکت پتروشیمی جم

 

سود خالص: ۴۸۸۷ ریال – سود تقسیمی: ۴۶۶۰ ریال (معادل ۹۵%)

 

– رای قطعی پرداخت ۸۷۲ میلیون دلار توسط پتروشیمی مهر به جم صادر شده است و حساب های شرکت مهر توقیف شده است. نمایندگان فارس و مدیر عامل مهر در مجمع حضور داشتند و گفتند موضوع را پیگیری می کنند و به پرداخت اعتراض داشتند. به نظر می رسد با توجه به صدور قطعی در صورتی که امکان وصول داشته باشد حدود ۳۰ همت سود تسعیر باید شناسایی کنند. اما با توجه به این که کل پتروشیمی مهر بیش از ۳۵۰ میلیون دلار ارزش ندارد به نظر نمی رسد بتواند تمام مطالباتش را بگیرد.

 

۴۳ میلیون یورو طلب از پتروشیمی مروارید وصول شد.

شرکت اتیلن مازاد دارد و توانسته برای اولین بار دو محموله اتیلن صادر کند. ( در ماهانه ها اثری از این صادرات دیده نمی شود)

اورهال شرکت قاعدتا باید در سال ۱۴۰۱ انجام می شد اما به دلیل تاخیر در تهیه کلد باکس با ۱۸ ماه تاخیر وارد اورهال شدند و ۹ ماه از سال با ظرفیت پایین تولید کردند. کلد باکس ایرانی است.

صادرات شرکت عمدتا به چین (۵۶%) است. در سال گذشته توانستند وارد بازار هند شوند و ۸% صادرات به هند صورت گرفت.

به دلیل افزایش کف عرضه شرکت در بورس کالا، صادرات زمینی و صادرات به کشورهای CIS توسط شرکت با مشکل مواجه شده است. و صادرات از طرق دیگر رخ می دهد.

شرکت ۷۶۳ میلیارد زیان ناخالص ناشی از نرخ پایین فروش پروپیلن به جم پیلن متحمل شده است. طبق گفته شرکت افزایش نرخ فروش پروپیلن جم ابلاغ شده. اطلاع دقیقی از محتوای ابلاغیه نداشتند و گفتند بین ۱۵۰ دلار به نرخ فروش پروپیلن شرکت اضافه خواهد شد.

پیش بینی شرکت رسیدن کل ۴ خط ABS شرکت به مرحله تولید تا پایان سال است.

پیش بینی شرکت از بهره برداری پروژه PDH/PP سال ۱۴۰۷ است.

در حال حاضر در خصوص پرونده پارس سبا رد مال گرفته شده است و الان پرونده منتظر نظر کارشناسی است. نماینده بازرس کل کشور در این خصوص گفت که وصندوق باید برای این بدهی ذخیره بگیرد و از این محل سودی تقسیم نکند.

شرکت در حال حاضر ۳۲ تن اتیلن در ساعت به مهر می دهد و تزریق به خط لوله اتیلن غرب ندارد.

در پاسخ به سوالات:

شرکت اعلام کرد علی رغم این که تزریق اتیلن به خط لوله اتیلن غرب ندارند ۲.۵% عوارض اتیلن می پردازد. (اثری در صورت مالی به چشم نمی خورد)

شرکت پاد جم قرار داد ۱۳۰ هزار تنی استایرن با پارس بسته است

تا دو سه ماه آینده تولید پلی استایرن اقتصادی نیست و به فروش نمی رسد. تا شیش ماه آینده ۷۰ هزار تن پلی استایرن می توانند تولید کنند.

برای کولد باکس جدید از کولد باکس ایرانی استفاده شده اما سفارش گذاری کولد باکس خارجی انجام شده که اگر به مشکل خورد از آن کولد باکس استفاده شود.

 

جم

https://shakhesbourse.ir/?p=24700

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس