در مجمع عمومی “زمگسا” چه گذشت ؟

زمگسا

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد زمگسا

📍مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال

 

شرکت در سال۵۲ شروع به فعالیت کرده است.

 

اطلاعات کلی شرکت ،گزارش هیئت مدیره :

 

شرکت تعداد ۵۲۷۰ راس دام دارد و ۲۸۷۰ راس دام از این تعداد ، دام مولد هست.

راندمان تولید شیر در سال ۱۴۰۲ ۴۲.۴ کیلوگرم به ازای هر گاو هست.

۳۷ هزار تن تولید شیر در سال ۱۴۰۲ بوده است.

شرکت واحد بزداری داشته است که شیر واحد بزداری ۲۳.۷ هزار تومان به ازای هر کیلو و ۳۹۰۰ راس دام بز بوده که تماما واگذار شده است.

سطح زیر کشت شرکت ،۶۲۰ هکتار هست که تمرکز بر تامین علوفه و خوراک دام هست.

یکی از موارد مورد بحث در مجمع چند سال اخیر این نکته بود که ۳ دانگ از شرکت وقفی است و متلعق به سازمان اوقاف هست ، قرار بر حل و فصل پرونده بود که هنوز موضوع به طور کامل حل نشده است.

 

سوالات مطرح شده :

۱-چرا با توجه به اینکه این واحد بزداری زیان ده بوده به طو کلی راه افتاده و چرا اینقد دیر واگذار شده است و همچنین چرا فکری به حال توسعه و بهبود و بهره وری این خط انجام نشد؟

این طرح یکی از طرح های گذشته بود که توسط بالا دستی ابلاغ شد ولی شرکت به خاطر عدم آمادگی برای فرآوری شیر بز و استفاده بهینه از این بخش با زیان مواجه شد.

۲-در رابطه با نرخ شیر : رشد ۲۵ درصدی دستمزد را داشتیم ، ولی از طرفی با کاهش نرخ کنستانتره طی سال گذشته هم روبه رو بودیم ، منتظر هستیم که نرخ جدید ابلاغ شود.

۳-تنها ۵۴ درصد از سود تقسیم شد، بحثی که انجام شد این بود که شرکت به دنبال این هست که یک طرح بلند مدت و مگا فارم را راه اندازی کند ، این طرح ۱۰ هزار راسی هست که البته ۴ همت نیاز به سرمایه گذاری دارد برای همین در سه فاز ۳۲۰۰ ۳۳۰۰ راسی بهره برداری خواهد شد ، نکات تکمیلی در کدال بار گذاری خواهد شد.(البته این طرح در هیچ بخشی از صورت مالی و گزارش تفسیری به صورت جامع ارائه نشده است و به نظر یه کلی گویی بود)

 

در پایان به ازاء هر سهم ۲۹۵۰ ریال(۵۴درصد)تقسیم سود انجام شد.

 

زمگسا

https://shakhesbourse.ir/?p=24705

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس