در مجمع عمومی “وسینا” چند ریال سود تقسیم شد ؟

وسینا

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد وسینا 

📍مجمع عمومی سالیانه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ شرکت بانک سینا

 

بانک سینا سال گذشته ۱.۹ همت سود خالص گزارش داده(۱۳۰ میلیارد سود تسعیر ). که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد داشته.

بانک عملکرد خوبی در سال گذشته داشته و کفایت سرمایه خود را به ۸ رسانده.

 

بانک در سال ۱۳۹۹ تجدید ارزیابی انجام داده و برای جلوگیری از پرداخت مالیات افزایش سرمایه از محل تجدید را برای سال ۱۴۰۴ در برنامه دارد.

 

برنامه بانک در سال ۱۴۰۳ بر توسعه کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال و بانکداری دیجیتال، همچنین توسعه مدل‌های نوین کسب‌وکار و حداکثرسازی جریان‌های درآمدی، توسعه ابزارهای نوین تأمین مالی، توسعه خدمات ارزی و خدمات کارمزدی و همچنین توسعه خطوط کسب‌وکار و توسعه محصولات نوآورانه متمرکز خواهد بود.

 

با توجه به الزام بانک مرکزی درخصوص افزایش سرمایه حداقل به میزان ۲۰ همت در سه سال در راستای بهبود کفایت سرمایه، در این راستا بانک در نظر دارد برنامه افزایش سرمایه از سود امسال و سال‌های آتی، فروش برخی سرمایه‌گذاری‌های غیربانکی و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها (که در سال آینده انجام می‌شود) را انجام دهد.

 

درخصوص مالیات برای عملکرد بانک، ذخیره در حساب‌ها محاسبه، مالیات‌های ۱۴۰۰ رسیدگی شده و برای سال ۱۴۰۱ هم در حال رسیدگی است.

 

فروش ملک کامرانیه مزایده گذاشته شده و در دست پیگیری است.

 

از ۶۶۰ میلیارد تومان بدهی ارزی بانک مبلغ ۳۷۵ میلیارد مربوط به سپرده‌های بانک مرکزی است که با بانک مرکزی توافق شده هر زمان این پول از بانک خارجی دریافت شد به این نهاد پس بدهند.

 

بانک برای فروش مخابرات دو مزایده در سال گذشته برگزار کرده، اما فروش نرفته. در سال جاری در حال مذاکره برای واگذاری هستند. که بتوانند قسمتی از افزایش سرمایه را از این محل بدهند.

 

در پایان به ازاء هر سهم ۴۸ ریال سود تقسیم شد(معادل ۱۰ درصد).

 

وسینا

https://shakhesbourse.ir/?p=24655

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس