همه چیز در مورد مجمع “کگل”

کگل

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد کگل

📍مجمع عادی ۱۴۰۲شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

 

مجمع با حضور ۹۰ درصد سهامداران تشکیل شد.

نکات مطرح شده در مجمع:

در سال گذشته حدود ١١.۵ میلیون تن کنسانتره و ١٢ میلیون تن گندله در مجموعه گل گهرتولید شد که به ترتیب ۱۳ درصد و ۲۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می دهد. شرکت به دنبال انعقاد قرارداد تامین سنگ به مدت بیست سال از کگهر است.

٣.٩میلیون تن تولید آهن اسفنجی تولید شده که رشد ٢٢درصدی داشته است. در تولید آهن اسنفجی رتبه دوم و در تولید شمش فولاد رتبه دهم کشور در اختیار مجموعه گل گهر است .

از اهداف شرکت می توان به ۸۲ میلیون تن باطل برداری، ۱۱ میلیون تن استخراج،افزایش تولید، اشاره کرد. همچنین اکتشافات در منطقه گل گهر، تکمیل زنجیره تولید فولاد، تنوع بخشی در کسب و کار، توسعه معدنکاری، توسعه زیر ساخت های انرژی و توسعه زیر ساخت مدیریت از برنامه‌های توسعه‌ای در دست اجرا این شرکت است.

معدن سیاه جنگل یکی از پهنه‌هایی بوده که در سه سال اخیر شناسایی شده است، معدن طلا سیاه جنگل در سیستان و بلوچستان قرار دارد و برای استحصال طلا مزایده‌ برگزار شده است و امیدواریم ظرف دو سال آینده به تولید طلا برسد.

تمامی معادن کشور درگیر حق انتفاع هستند و این موضوع آسیب جدی به شرکت‌های معدنی زده است و شرکت گل گهر نیز از این موضوع مستثنی نیست برهمین اساس بالغ بر ١٢ جلسه در مجلس برگزار کرده ایم . این قانون در بودجه تصویب شده و ما ناچار به پرداخت هستیم. تنها کاری که در این راستا توانستیم انجام دهیم این بود پرداخت حق انتفاع را به تاخیر انداختیم.

بیشترین حاشیه سود در شرکت توسعه و آهن فولاد ٣ میلیون تنی ورق است و برهمین اساس تقسیم سود را به حداقل رساندیم تا این شرکت زودتر به تولید برسد. این پروژه در ۱۴۰۶ به ظرفیت کامل میرسد ولی امید داریم که در نیمه سال ۱۴۰۴ محصولاتش به بازار داخلی وصادراتی عرضه شود

در خصوص عرضه شرکت توسعه آهن گل گهر به بازار سهام تصویب شده و در جریان است. ظرف یک سال تا ١۵ ماه آینده و زمانی که بازار وضعیت مناسبی داشته باشد، عرضه می‌شود. امیدنامه آن تهیه و بارگذاری شده است.به گفته مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مذاکرات برای صادرات یک تا ١.۵ میلیون تن محصول ورق در جریان است. پیش‌بینی می‌کنیم که این واحد درسال ١۴٠۶ به ظرفیت کامل برسد .

در خصوص گهر انرژی گفته شد که واحد اول گاز گهر انرژی به بهره‌برداری رسیده است.

در خصوص تجدید ارزیابی گفت: تجدید ارزیابی درآمد غیر عملیاتی است وبرای سهامدار نفعی ندارد.اما این موضوع را در دست بررسی و پیگیری قرار داده ایم

 

به‌ ازاء هر سهم ٣٨٠ ریال سود تقسیم شد معادل ۸۰ درصد.

 

کگل

https://shakhesbourse.ir/?p=24541

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس