در مجمع “کچاد” به چه موضوعاتی اشاره شد ؟

کچاد

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد کچاد

📍مجمع عمومی سالیانه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو

 

تقسیم سود ۶۲ تومان به ازاء هر سهم معادل ۸۰%

 

راه اندازی ۷طرح به مبلغ ۶۲۴ میلیون یورو در سال جاری در دستور کار است.

 

طرح‌هایی که در دستور کار است: احداث نیروگاه ۱۰۰مگاواتی خورشیدی، تولید کنسانتره از کانسنگ آهن آنومالی A10، طرح ۲ میلیون تنی مگامدول اسفنجی، سیکل ترکیبی ۴۵۶ مگاواتی اردکان، ورق نورد گرم اردکا، بهره برداری از کنسانتره یک میلیون تنی بهاباد

 

طرح دو واحد ۱۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی بهاباد و اردکان امسال به بهره‌ برداری خواهد رسید. واحد کلاف فولاد سرمد نیز در سال جاری به بهره‌ برداری خواهد رسید.

 

سهم تولید چادرملو در کشور:

کنسانتره ۱۷%

گندله ۷%

اسفنجی ۱۰%

شمش فولادی ۶%

 

شرکت دارای ۵خط تولید کنسانتره است که هرکدام تقریبا ۱۰۷میلیون تن و بالاتر از ظرفیت اسمی تولید میکنند.

 

میزان نرخ بکارگیری ظرفیت گندله در کشور ۸۵% و اسفنجی ۸۳% بوده است.

 

ظرفیت گندله شرکت ۳.۴ میلیون تن میباشد ولی با توجه به افزایش ظرفیت‌ ها و اصلاحات و کاهش توقفات توانسته‌ اند ۳.۹ میلیون تن تولید داشته باشند.

 

به‌ جهت کاهش هزینه‌ حمل سال قبل ۵۴ واگن کشنده خریداری شد که از حدود ۳ همت هزینه برآوردی، تاکنون ۲ همت سرمایه‌ گذاری شده‌ است و جابجایی کنسانتره از این طریق انجام میشود.

 

سال قبل فروش صادراتی پابین‌ تری داشته‌ اند اما درعوض افزایش فروش داخلی آن را جبران کرده است. شرکت به دلیل نیاز به ارز برای طرح ها، فروش صادراتی خود را متوقف نخواهد کرد.

 

شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته دارد که از این محل میتواند ۴۰% معافیت مالیاتی بگیرد.

 

شرکت به دنبال افزایش حجم خوراک ورودی است که بتواند از عیار های پایینتر هم در سنگ استفاده کند.

 

مطابق الحاقیه‌ای که با صاحب پروانه در سال ۱۴۰۲ امضا کرده‌ اند، شرکت هیچ حقوق دولتی پرداخت نکرده و در این قضیه حاکمیت هم با مجموعه همراهی کرده. پرداخت تمام حقوق دولتی به عهده صاحب پروانه است.

۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی بابت انباشت مواد مانده از ۱۴۰۱ به ۱۴۰۲ بوده است.

 

درطرح d19 اکتشاف و استخراج انجام شده. پیشبینی میشود ۴ میلیون تن سنگ آهن از این محل استخراج شود. برداشت آن به بیرون ملزم به گرفتن مجوز محیط زیست است که این طرح چون در حال اجرا بوده امکان گرفتن مجوز از هیئت دولت وجود دارد، بنابراین طرح را به لحاظ اجرایی متوقف نکرده‌ اند.

 

طرح گندله بهاباد امسال راه اندازی میشود و تست‌ های راه اندازی آغاز شده و سال اول با ۵۰% ظرفیت شروع به کار میکند.

 

برنامه شرکت تولید ۹ میلیون تن کنسانتره در سال جاری است.

 

در رابطه با تامین کنسانتره طرح گندله‌ ی فغدیر گفته شد: خط ریلی بین چادرملو و گندله فغدیر که فاصله ۳۵ کیلیو متری دارند وجود دارد، که به همین دلیل برای فروش کچاد در بورس کالا، فغدیر دارای مزیت فاصله حمل است و از لحاظ رقابتی شرایطش نسبت به دیگر خریدار ها بهتر است. همچنین کارخانه کنسانتره عصر نوین در مجاورت فغدیر است که با نوار نقاله بخشی از کنسانتره را تامین خواهد کرد.

 

کچاد

https://shakhesbourse.ir/?p=24479

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس