در مجمع سالیانه “کطبس” چه گذشت ؟

کطبس

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد کطبس

📍مجمع عمومی سالیانه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ شرکت زغال سنگ نگین طبس

 

سود تقسیمی : ۴۸۰ ریال درصد سود تقسیمی : ۶۰%

نکات مطرح شده در مجمع:

 

با توجه به اینکه نیاز داخل بیشتر از تولید هستش واردات انجام میشه و امسال چیزی حدود ۱.۶۰۰.۰۰۰ تن زغال سنگ وارد شده که ارزشش چیزی حدود ۱۷ همت بوده .

در افق ۵ ساله کشور گفتن که نیاز به ۳.۷ میلیون تن کک هستش که برای این مقدار باید چیزی حدود ۵.۳ میلیون تن کنسانتره استفاده بشه .

ظرفیت تولید داخل ۳ میلیون تن هسش و شرکت حدود ۸ درصد تولید زغال سنگ خام داخل کشور رو تولید میکنه .

در مورد اینکه شرکت بدنبال راه اندازی واحد زغالشویی هست یا نه سوال شد که مدیر عامل گفتش با توجه به اینکه یک واحد زغال شویی نزدیک این شرکت هستش و همچنین تعداد واحد های زغال شویی نسبت به ظرفیت تولیدمون بیشتر هستش صرفه نداره و بدنبالش نیستن .

مهمترین هدفی که شرکت دارد سعی بر مکانیزه شدن فعالیت های شرکت هستش که برای انجام این کار ماشین آلات مولد برق و هوای فشرده و ماشین آلات توزیع نوسازی شده … در مورد مقدار موجودی گزارش شده شرکت هم گفتن که با توجه به اینکه نمیشه این زغال رو بصورت طولانی مدت نگهداری کرد(بدلیل احتمال خود سوزی) تو این سه ماهه امسال این مقدار موجودی رو بصورت کامل بفروش رسوندن.

درباره حقوق دولتی هم گفتن که سال ۱۴۰۱ حقوق دولتیشون ۰.۳ درصد بوده که تو سال ۱۴۰۲ به ۰.۵ درصد رسیده.

نسبت قیمت زغال سنگ خام به نرخ شمش هم چیزی حدود ۹.۸۷ درصد بوده در این دوره ، مورد استهلاک هم گفتن که تو این صنعت با توجه به معادنی که بهره برداری میشن تونل ها تا جایی که به بهرهبرداری رسیدن هزینه استهلاک شناسایی میکنند .

 

کطبس

https://shakhesbourse.ir/?p=24366

مطالب مرتبط