در مجمع سالیانه “شنفت ” چند ریال سود تقسیم شد ؟

شنفت

کدال خوان پایگاه خبری شاخص بورس :

نماد شنفت 

📍مجمع سالیانه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ شرکت نفت پارس

 

سود تقسیمی: ۸۳۰ ریال درصد تقسیم: ۸۵%

مهم‌ ترین چالش شرکت در سال مالی ۱۴۰۲، عدم صدور مجوزهای افزایش قیمت محصولات موتوری از سوی سازمان حمایت متناسب با افزایش هزینه‌ ها بوده است.

همچنین تغییر نرخ ارز در محاسبه قیمت لوبکات دریافتی از شهریور ماه سال ۱۴۰۲ و الزام به تولید و عرضه کالاهایی که مشمول قیمت‌ گذاری دستوری هستند، از دیگر چالش‌ های شرکت در سال گذشته بود. قرار بوده از ابتدای سال افزایش نرخ اتفاق بیافته که به دلایل سیاسی این اتفاق نیافتاد.

شرکت ملزم به عرضه روغن پایه در بورس کالاست و علت کاهش صادرات لزوم عرضه در بازار داخلی است.

با توجه به محدودیت قیمت گذاری در روغن‌های موتوری، در روغن‌های صنعتی رقابت بین شرکت‌های روانکار به شدت بالاست، به طوری که جنگ قیمت و فروش اعتباری زیادی در این خصوص صورت می‌گیرد.

در سال گذشته رشد زیادی در نرخ برق و گاز اتفاق افتاد و امسال مساله آب هم به چالش‌های انرژی افزوده شده؛ قانون جدیدی که تصویب شده بر این مبناست شرکت ها می بایستی ۵% از انرژی برق مصرفی خود را طی ۵ سال آینده از انرژی پاک تامین کنند.

شرکت سعی دارد پروانه بهره برداری شرکت را متناسب با افزایش ظرفیت تولید خود اصلاح نماید.

شرکت برنامه‌ای برای فروش پالایشگاه پارسیان سپهر ندارد.

ظرفیت اسمی پالایش پارسیان سپهر برابر با ۳،۴۹۵،۰۰۰ تن و ظرفیت عملی ۲،۷۰۰،۰۰۰ و مقدار خوراک دریافتی در سال گذشته ۲،۱۰۰،۰۰۰ تن بوده است.

با توجه به قراردادی که شرکت دارد در صورت دریافت کمتر خوراک تخفیف بیشتری در نرخ دریافت می کند لذا دریافت کمتر خوراک نه تنها به ضرر شرکت نبوده بلکه به نفع شرکت نیز است.

 

شنفت

https://shakhesbourse.ir/?p=24271

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس