برنامه سازمان بورس برای تسریع در انتشار گزارش مالی شرکت ها

عشقی

به گزارش پایگاه خبری شاخص بورس ، مجید عشقی در مراسم روز حسابدار با بیان اینکه لازمه توسعه اقتصاد، مردمی سازی بوده که بدون شفافیت مالی و اعتماد فعالان اقتصادی محقق نمی شود، گفت: نیاز به گزارش های مالی قابل اتکا افزایش یافته و بدون گزارش شفاف نمی توان شاهد حضور ۵۰ میلیون فعال بورسی بود.

وی افزود: ۸۰۰ شرکت فعال در بازار سرمایه در ۶ ماه نخست سال ۲۳ هزار اطلاعیه منتشر کردند و بیش از هزار نهاد مالی فعال مشمول دستورالعمل‌ها شده و از آنها استفاده می کنند. کیفیت گزارش‌های حسابرسی مطلوب نیست که برای رفع این مشکل پرداخت هزینه حسابرسی به صورت واقعی دنبال می شود. سرعت انتشار گزارش مالی از پنج ماه در سال ۹۵ به ۱۴ ساعت در سال جاری رسیده و برنامه کاهش این زمان به صفر در دستور کار است.

این مقام مسئول برای تدوین الگوی اصلاح رویه دستورالعمل و تمرکز بر کیفیت گزارش‌های حسابرسی با همکاری جامعه حسابداری اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: ۵۳ موسسه حسابرسی معتمد در سازمان بورس وجود دارد که ۲۰ درصد جامعه حسابداری را شامل می شود و با توجه گسترش بازار سرمایه امید می رود موسسات بیشتری شرایط درج شده در دستور العمل را داشته باشند.

به گفته عشقی، باید حرفه حسابداری با موضوعات محیطی هماهنگ شود و موسسات حسابرسی در استقرار حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه کمک کنند و اقدامات موثری انجام دهند. عملیاتی شدن رتبه بندی حاکمیت شرکتی با کمک حسابرسان محقق می شود.

https://shakhesbourse.ir/?p=9115

مطالب مرتبط
آخرین اخبار
بورس